onsdag 9. juni 2010

Lady Gaga don't impress me much.

Er meningen at "provoserende" videoer skal selge kjedelige låter?

Plz. Jeg blir ikke provosert av Lady Gaga. Hun er interessant fordi hun lager noen catchy, futuristiske låter og fordi hun noen ganger ser helt vanvittig ut i kostymene sine. Lydverket kaller henne "dronningen av musikkvideoer." Jeg vil kalle henne dronningen av lange musikkvideoer med høye ambisjoner. Og, ja. Det kan godt være at dette er en kunstform som ikke jeg forstår meg på, men jeg sovner litt når de musikalske ambisjonene ikke lenger står i forhold til det "visuelle produktet" (*kremt* Alejandro). For all del, jeg er for sære musikkvideoer, men jeg er så ufattelig lei at dette innebærer jenter som danser i lite klær med sexy attitude til en dårlig låt, samme om du får med deg Beyonce og dreper folk på veien, eller om danserne har militære kostymer. Fans skryter også av at hun "faktisk kan synge og spille", akkurat som det er en bonus. Det skulle da bare mangle...?



You don't have to undress to impress! ;)

5 kommentarer:

  1. Helt enig. Det er utrolig at folk faktisk bruker penger på dyre effekter i meningsløse musikkvideo. Der har du Amerika i et nøtteskall. De skulle ha byttet ut halvnakne mennesker med en historie.

    SvarSlett
  2. Jepp! Hvis du skal ta den helt ut med en musikkvideo bør låten ihvertfall stå i stil :) F.eks Thriller! Uff, jeg spammet bloggen din med en überlang kommentar til videoen du postet :)

    SvarSlett
  3. Thriller er bra. Flere 80-talls artister var egentlig veldig gode på det med historier og stil i videoene sine. Forresten, så har jeg linka deg på bloggen nå :D

    SvarSlett
  4. Enig. Vi har jo a-ha som beviser det! Takk for linken :)

    SvarSlett