torsdag 6. mai 2010

Ja, det var OL her i 1994, men......

For tiden bor jeg på Lillehammer, og det er ikke akkurat Norge beste kulturby. Bingo'n får en del kule artister, som SynKoke og Moddi, men bortsett fra dette er det såååå lite som skjer! Jeg har bodd i Bergen i fire år, og har vært vant til at det kan være vanskelig å velge hvilken konsert man skal på. I Bergen kjente jeg også mange musikere, og prøvde å se de spille så ofte som det gikk an. Det er så gøy å se folk man kjenner spille!! :) Jeg savner virkelig musikk- og kulturbyen Bergen, så derfor er jeg veldig spent på hvordan det blir å flytte til Oslo til høsten. Jeg kjenner mange spilleglade folk som bor der, og gleder meg til å finne nye og spennende konsertscener! Det blir selvsagt også deilig å ha så mange muligheter, men samtidig likte jeg Bergen godt fordi det var akkurat passe med muligheter. Hehe :)

Denne låten av the Mynabirds er dritkul, så takk til Den Lille Kassetten for et godt musikktips! :)




Sjekk gjerne ut http://www.myspace.com/themynabirds også!

4 kommentarer:

  1. Jeg bor ikke så langt unna Oslo, og jeg merker at det fort kan bli et luksusproblem når det gjelder konserter. Ikke at man har noe imot det!

    SvarSlett
  2. Hehe :) Det synes jeg høres veldig bra ut! Hvor er favorittscenen?

    SvarSlett
  3. Det kommer litt an på band/artist og slikt igrunn.. Syntes de fleste steder har både bra og dårlige sider.
    Ta Metallica for eksempel: På Valle Hovin er lyden knallbra, men man får ikke så mye med seg med mindre man står helt foran. I Oslo Spektrum har lyden på en Metallica-konsert en tendens til å være ganske ræva, men der blir det litt mer intimt og interaktivt.
    Man har også steder som Rockefeller og Sentrum Scene hvor det er ganske ok å gå på konserter, og på de stedene kan det være ganske interessant å se hva musikerne klarer å gjøre med en så liten plass (det er jo ikke så store lokaler akkurat). Jeg så Dio der en gang f.eks, han hadde en litt sånn trivelig pub-følelse over konserten sin, mens Nightwish var helt motsatt, de klarte å lage plass til et helt vanvittig sceneshow.

    SvarSlett
  4. Helt enig med deg :) Det er noen band jeg skulle ønske jeg fikk med meg på en mindre arena. Muse f.eks! Lurer på hvordan det hadde vært å se de på Sentrum Scene. Det hadde nok vært meget kult :)

    SvarSlett