lørdag 1. mai 2010

Et MUST denne sommeren!

MUSE!

Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har sett de! Men jeg tror jeg har sett de to ganger i Oslo Spektrum og en kanskje på festival? Eller to? En gang på Quart, tror jeg. ANYWAY! Alle konsertene har vært store opplevelser, og jeg anbefaler alle som liker rock å se Muse hvis de har sjansen. Bare sjekk ut denne videoen, og tenk deg at du er der midt i publikum og kjenner musikken banke deg i innvollene! DEILIG! 





Muse headliner Hove i år (29.06 - 02.07) og har også konsert i Bergen på Koengen 23. juli. Jeg ville nok sett de på Hove. Da kan du få med deg flere fete band og dermed innse at Muse var det beste av alle sammen! :) Dessuten er billettprisen på Koengen gaaanske stiv (som det alltid pleier å være på Koengen); 650,- spenn pluss avgifter.


Muse har vært et av favorittbandet mine i mange år. Jeg likte dem IKKE da de fikk en hit med "Unintended". Jeg husker den sangen gikk meg på nervene, og at jeg synes musikkvideoen var stygg som ****.  Så flyttet jeg til Bergen, og skulle begynne å synge i band. Jeg møtte et band, og de sa de likte Muse og ville covre noen låter. Jeg begynte nesten å le, og prøvde å forklare hvorfor jeg ikke var så keen på det. Slitsom vokal, pompøst etc... Så dreit jeg meg skikkelig ut. Gutta spilte noe for meg, og det var så groovy og fett! Jeg ble kjempeimponert og sa jeg synes de var geniale som hadde lagd dette selv. Men ja. Det var jo Muse! Etter det hadde jeg ikke så mye å stille opp med, og begynte å høre på Muse og lærte meg låtene. Siden da har det vært en kjærlighetsforhold ;)

Den eneste skuffelsen jeg har hatt, var med det siste albumet. Jeg trodde de kom til å gå tilbake til "røttene", eller gi ut noe litt særere enn det siste albumet. Men for all del. Jeg synes låtene fra det nye albumet kom mye, mye mer til sin rett siste gang jeg så dem i Spektrum!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar