onsdag 12. mai 2010

Minner fra by:Larm 2010

Jeg har aldri hatt en verre start på festival enn vi hadde på by:Larm. Vi hadde hotellrom og skulle sjekke inn senest klokka fem, for å rekke den første konserten. JAJA! Det høres så enkelt ut.....

OG DET VAR JO DET! Vi fant frem til hotellet og sjekket inn. Vi hadde parkert midlertidig i et svindyrt parkeringhus, fordi vi skulle parkere hos en kamerat på Tøyen. Men, hvordan kommer man seg dit fra Oslo S? JA, fra Oslo S! Noen vil kanskje si at dette er lett. Jeg er uenig! Vi kom oss f*@! meg ikke ut fra gata en gang før vi var lost. "Hvor er 18??? Ånei! Vi havnet i feil retning! Jaja! Vi kommer vel oss av og får snudd..."

Ja, etter ti minutter!

Så fant vi veien tilbake og prøvde igjen. Vi klarte det ikke da heller! Herregud! "Hvilken avkjørsel er det? HVASTÅRDETPÅSKILTETJEGHARIKKELINSERPÅMEG!!?" Det slo meg plutselig at vi kunne ha kjørt rundt i Oslo for alltid. Det var faktisk en mulighet hvis ikke noe drastisk skjedd. Vi hadde aldri funnet frem! Og vi hadde allerede mistet første konsert. Da tok jeg en sjefavgjørelse, og sa at jeg betalte parkering i det j*%/&! dyre parkeringshuset. Så, vi hadde da kjørt rundt i 45 minutter bare for å ende opp hvor vi startet og ca 800 kroner fattigere. Flott! Jeg følte at vi trengte en øl. Men SATAN ville noe annet. SubScene har jo ikke alkoholservering! "Ahahahaha" hørte jeg fra et sted. Åja, det var visst jeg som lo høyt.

Den kvelden ble reddet av Cacadou med Mr. Pedersen trio :) Kan høres HER eller her:





Ellers så vi mye som var kult nok på by:Larm, men det er egentlig få band jeg sitter igjen med et klart minne om. Det ene bandet er Forza! Den konserten kommer jeg til å huske lenge. Publikum var så typisk norske og skeptiske til å begynne med. Vi sto liksom i en halvsirkel rundt scenen, og ingen turte å komme nærme scenen før det var "greit". Heldigvis gikk dette over så fort de begynte å spille! Forza spiller en kul blanding av rock, hiphop og litt balkan. Det ble så sykt livlig på konserten og jeg følte meg lost når jeg kom fra lokalet. Akkurat som når du har sett en veldig bra film på kino, og du kommer ut fra kinoen og får en følelse av at du har vært i helt annen verden. Du skjønner liksom ikke at du er i din egen verden nå. Eh?




Det andre bandet er Mhoo. Unge, flinke musikere som lager gode melodier og tekster OG synger bra. Meget kult :) Gleder meg til å se hva de gjør videre! Særlig hun med slett blondt hår og gitar; hun har en fantastisk kul stemme!








Siste bandet som fremdeles sitter igjen var selvsagt Casiokids! Jeg kjenner til dem fra Bergen, og har bare hørt mer og mer til de de siste årene. Men jeg så de faktisk for første gang på by:Larm. Det var MAGISK :) De har så scenesjarme og sjarmerende musikk. Avslutningslåta var jo "Fot i Hose", og hele gulvet på Rockefeller hoppet. YES!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar