mandag 3. mai 2010

Soundgarden i 2010??

HER kan du høre selv hvordan Soundgarden anno 2010 ligger an til å høres ut. Min første reaksjon er at jeg tror det er blitt tuklet med opptakene i etterkant ;) Chris Cornell har hatt ekstremt mediocre vokalprestasjoner de siste årene. Jeg bare nevner live DVDen fra Cuba med Audioslave.

Helt krise!! 

På en annen side så ble jeg positivt overrasket på Sentrum Scene forrige gang han var i Norge, solo vel å merke. Det kan høres ut som han prøver å legge om teknikken litt, og det er like greit. Det er ikke vits at han prøver å nå de høye tonene på gammelt vis. Det funker bedre sånn som har gjør nå; bruke mer av falsetten, uten å presse så mye som han gjorde i Soundgarden-tider. Men assa. Dette tror jeg ikke før jeg hører det selv :) Og jeg vil se halsen hans! Vanligvis sprenger blodårene hans mot halsen når han synger. Du kan nesten se pulsen slå, og det virker _LITT_ slit å synge sånn. Jeg vil påstå at det er et lite under hvis han klarer å synge gamle Soundgarden-låter i samme toneart uten at låter BÆSJ! Men som sagt, jeg aner håp når han prøver å legge om teknikken litt.

En annen ting er håret til Chris Cornell! Han ser så teit ut nå!






 Om ikke annet, så har Chris Cornell alltid hatt håret å falle tilbake på ;)



Mens vi er inne på teite ting med Chris Cornell... Det blør i hjertet mitt hver gang jeg tenker på DETTE:




Jeg har en teori om at ting begynte å gå nedover for Chris Cornell da han ble glad. Han giftet seg på nytt og fikk barn, og hadde plutselig ingen grunn til å hate folk og verden. Og da fikk vi tekster som dette:

Chris Cornell - Part of me

I love the girl, I'm lovin' the dress she wears
She's got a hold, got a hold of my neck, oh yeah
I wanna cry, the way that she moves
I want the girl, but not what she's going through

Ohhhhh
That bitch ain't a part of me
No, that bitch ain't a part of me
I said no, that bitch ain't a part of me
No, that bitch ain't a part of me
I said no, that bitch ain't a part of me
No, that bitch ain't a part of me
I said no, that bitch ain't a part of me
No, that bitch ain't a part of-part of-part of me


Samtidig synes jeg denne "lidende kunster"-rollen er pretensiøst, jalla og utdatert. Det er en naiv og usunn måte å tenke på, men så er det jo dessverre sånn at mange lager bedre kunst når de har det vondt (Chris Cornell). Jeg blir dårlig når artister sier at det å lage albumet var som terapi. BARF! Men jeg forstår det jo. Men jeg liker det ikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar