søndag 17. oktober 2010

Etter: Buddy Holly - The Musical

Etter: Buddy Holly - The Musical
Oslo: Folketeateret, 01.10.2010


Jeg har jo vært på musikal! Buddy Holly nærmere bestemt, på Folketeateret med Heine Totland i front.

For å være helt ærlig har jeg hørt _LITE_ av Buddy Holly, så jeg prøvde å utdanne meg selv i noen dager før musikalen. Og, eh. Mye crap, altså! Så jeg tenkte at 545,- kr var i feil ende av prisskalaen, og at jeg var glad for at Folketeateret har bar.

Men det jeg ikke klarte å skjønne med Buddy Holly-musikalen, var jo at alle skuespillerene sang og spilte selv! Og det gjorde alt. Mange av sangene jeg holdt på å spy av i dagene før ble noe helt annet på scenen, og det var så god lyd og veldige gode musikalske prestasjoner :) Det var rett og slett dritkult, og jeg anbefaler alle å dra! Heine Totland er også fantastisk i rollen og jeg ble nesten forelska? Wtf? HAN SA PÅ MEG!

Eneste minuset var at replikkene i første halvdel av første akt var småkleine. Buddy Holly vil jo spille sin egen musikk! Men det er vanskelig, vettø. Slemme plateselskap. Bu. Det har jo skjedd, så man jo må jo ha det med, men det funket ikke helt for meg når replikkene var barnslige, hvis det gir mening? "Eg vil spele på MI måte!" >> "Jeg vil ha kake!" *whine*

Uansett. Etter første halvdel av første akt var resten av musikalen bare en fest :)

Billetter kan kjøpes HER. Ikke la deg skremme av prisen!

Bilde lånt herfra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar