torsdag 7. oktober 2010

I Blame Coco

Jeg tenker Eliot Paulina skal bli mektig irritert av å bli presentert som

DATTEREN TIL STING

men... Det er datteren Sting, lissom. Hun har sluppet album med "I Blame Coco" og det heter "The Constant". De fleste har sikkert fått med seg "Selfmachine" som har vært litt rundt både her og der i det siste. Andre har fått med seg at hun har samarbeidet med Robyn på "Caesar", og at vidoen er litt kul.

For min del er 14 låter litt over the top. Blir litt trøtt. Låtene er ganske like. Og det er 14 av dem! Jeg blir også litt forvirra. Eliot Paulina kjører en gutteaktig stil, men det er overraskende lite balle i dette albumet. Det er ikke så tøft, liksom, med tanke på at Klas Åhlund står bak miksebordet (han produsenten til Robyn.). Hva skjedde? Brukte han opp alt på Robyn? Ofte åpner låtene med et pang, også glir de i ut synthland uten at løsningen kommer i refrenget, og jeg står forvirra igjen. Savner det lille ekstra! Noen artister er så heldige at de finner dette i det første albumet, enten alene eller sammen med produsenter etc. Andre artister må kanskje bruke et albumet eller to på finne magien. Jeg venter i spenning ihvertfall! :)



Bildet lånt herfra.


Sjekk ut anmeldelsen til Lydverket her.

2 kommentarer:

  1. Jeg må si at jeg er ganske uenig. Jeg digger stilen og sangene og synes tekstene er utrolig gode. For mine ører er alt forskjellig fra hverandre. Men smaken er som baken.

    SvarSlett
  2. Da har vi forskjellige meninger, og det er jo helt greit :)

    SvarSlett