lørdag 23. oktober 2010

Proviant Audio

Bilde lånt herfra.
Proviant Audio
Oslo: Dattera til Hagen
23.10.2010, 23:00



Hør han på:
Urørt 
MySpace


Proviant Audio består av Mathias Stubø fra Tønsberg og han er 18 år. Nominert til Årets Urørt 2010. Har slippfest på Dattera til hagen i kveld. Instrument: Laptop.

Sist jeg så han var på by:Larm i fjor, og det var så fett! Live var han ikke bare DJ, han var mer en kapellmester. Han hadde med seg blåserekke, trommis, bassist, gitarist, perkusjonist +++, og det var jazz, disco, funk, rock... over kule beats og effekter. Han var selvsagt i sentrum, med stålkontroll over alle og Macen sin. Han hadde også ullgenser og halvlangt hår som falt i øyene. En slags funky Moddi med laptop.

Det jeg liker spesielt godt med Proviant Audio at er han ikke hviler for lenge ved hvert tema. Låtene bare vokser etterhvert som hvert sekund går, og jeg blir overrasket i hver eneste av dem. Musikken er full av positivitet, som jeg tviler på at noen kan ha en dårlig dag til. Han har mye soul i seg til å være så ung. Jeg er imponert!

Her er mine favorittlåter av de som ligger på Urørt :) "In the Jungle" er min største favoritt, og den er en godbit live. Mange kule biter sydd sammen til en seig, deilig og passe laidback låt som virkelig kommer til sin rett med band. Det ligger flere og nyere låter på MySpace, men jeg finner ingen mulighet til å få HTML-koden til spillelister man lager der. Help? Det er jo mye greiere å få spillelisten inn her!





Så. I kveld er det altså slippfest til EPen "All this time" på Dattera til hagen i Oslo. Jeg er dessverre ingen vinylperson, men for dere som er det selges vinyl på stedet. Kom, kom!

Beslektede innlegg:
Tre snasne ting fra Urørt
Favoritter fra Urørt 1
Favoritter fra Urørt 2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar