søndag 3. oktober 2010

Hayley Williams

Når jeg skrev om Ida Maria, og at jeg ikke var så fan av hennes måte å synge på, begynte jeg å tenke over hvem jeg faktisk ER fan av. Og det er jo selvsagt;
 
Hayley Williams fra Paramore


Bilde lånt herfra
Det er old news, men FOR en vokalist! Vet ikke hva jeg synes om Paramore, men Hayley Williams er fantastisk. Teknikken hennes er nesten perfekt, og hun har et stort register som hun kan flyte sømløst i gjennom. F.eks i refrenget til "Decode" (Twilight - NEI) når hun synger //I think I know//, hvor "know" er en ganske høy tone, ikke ekstremt høy, men den ligger i grenseland til at det kan bli fælt med dårlig teknikk. Når Hayley Williams synger denne tonen, høres det helt uaffektert ut. Stemmen hennes koser seg der oppe, noe man kan høre ved at vibratoen ikke er tilgjort eller høres presset ut. Ofte synes jeg f.eks Beyonce Knowles og "de andre" mangler dette.  Hayley Williams bruker ikke mye kraft på å komme opp på de høye tonene, men treffer tonen med akkurat riktig teknikk, slik at hun bare kan kose seg og la tonen bli større.

Yeah. Hun er flink :) Det er sikkert mye takket være denne ekle duden, som heter Brett Manning og er/har vært stemmepedagogen eller sanglæreren hennes. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar