torsdag 8. april 2010

Etter: Brother K

Etter konserten: Brother K
Lillehammer: Felix, 07.04.2010, 23:00  
http://nrk.no/urort/Artist/brotherk/default.aspx 

Siden Death by Unga Bunga ble for sent for meg i går, fikk jeg med meg to morsomme konserter i stedet: Ukulelekompaniet og Brother K.

Brother K er i utgangspunktet hiphop, men blander inn elementer fra jazz og rock, men det som virkelig "gjør" bandet, er at bandet var groovy som ****. Spesielt gutta på saxx og trompet gjør Brother K spennende og annerledes, og gutta som rapper er sjarmerene som få. Det var synd at Brother K spilte på oppe på Felix, når det var en scene på Bingo´n ledig. Det er et tungt lokale, så vokalen ble uklar. Jeg klarte ikke å høre så mye av teksten, men jeg ble ganske sjarmert av det lille jeg hørte, og sjekket ut låtene på urørt.no. Brother K minner meg litt om Klovner i Kamp som har en lignende skrivemåte. Jeg liker også at vokalistene kan harmonisere (i motsetning til andre den kvelden ;), og at Brother K legger inn instumentalpartier hvor bandet virkelig kan groove og kose seg. Mer av det!

Det eneste minuset er at låtene kan bli litt like. Brother K kunne med fordel variert mer mellom flere uttrykk, kanskje spilt mer på rocken som ligger i bunn for mange av låtene.

Uansett, Brother K-konserten var meget kul, og det blir spennende å se hva de gjør videre! Jeg kommer ihvertfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar