torsdag 8. april 2010

Før: Moddi

Før konserten: Moddi
Lillehammer: Bingo'n, 16.04.2010, 21:00

http://www.myspace.com/moddimusikk

Låter på myspace:
Rubbles
Magpie Eggs
Krokstav-emne

Jeg hadde planer om å se Moddi på by:Larm i år, og kan ikke helt huske hva jeg gjorde i stedet.

Når jeg hører på myspace nå, tror jeg at jeg gikk glipp av noe. "Rubbles" er en mystisk sak, som hadde passet perfekt i hvilken som helst selsom filmscene. Veldig stemningsskapende låt! Jeg kan godt tenke meg å sitte på toget og høre på denne låten mens jeg ser ut vinduet, eller bare gå ned gata. Ikke at det ville blitt en oppløftende opplevelse, siden "Rubbles" er trist eller melankolsk, men det er så stilig! Og desperat. Grøss.

"Magpie Eggs" har et lystigere preg en "Rubbles". Jeg synes ikke den har det deperate preget, men låta beholder dette litt mystiske preget. Eller kanskje nedstemt er ordet. Nettopp på grunn av dette hadde jeg nok ikke satt på Moddi på vorspiel. For min del havner Moddi inn i sjangeren "sjelemusikk", sammen med f.eks Jeff Buckley. Jeg hadde hørt på Moddi hvis jeg følte for å gi meg selv over til melankolien en kveld, eller hvis jeg skulle filosofere over livet. Misforstå meg rett, jeg liker "sjelemusikk", men jeg er ikke så glad i det på konserter fordi jeg blir helt asosial og tankefull etterpå. Jeg kjeder meg også lett hvis det blir for mange sånne låter på rad. Jeg er redd for at Moddi-konserten kan bli litt for forsiktig for meg. MEN, dersom flere av låtene minner om "Rubbles" kan det bli veldig tøft. "Krokstav-emne" kanskje gladlåta hans, og jeg håper han spiller denne, sånn at det går an å være rundt meg etterpå :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar